Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.
En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”
Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan vara att stå upp för den man är, och väcker frågor om identitet, vänskap, tillit och kärlek.
Boken har rosats av kritiker. Den belönades med Augustpriset som bästa svenska barn- och ungdomsbok år 2001, och blev film 2005. Nu finns den populära ungdomsromanen äntligen i lättläst version!
Sara Kadefors har tidigare arbetat som journalist, bl.a. på radio. I dag skriver hon böcker för både barn, ungdomar och vuxna samt manus för teveserier, teater och film.
ArbetstitelSandor slash Ida (lättläst)
Standardpris279.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp12-15
BandtypInbunden
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor174
Publiceringsdatum2019-09-01 00:00:00
FörfattareSara Kadefors
Kort BeskrivningSandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.
En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
SeriesTitle
erpOwnsPrice
BokinfoStatusCode21